ГУДИМА Ю. П.

Ю. П. ГУДИМА
СУЧАСНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ НАВЧАЛЬНО-СТРАТЕГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ДІАЛОГІЧНОМУ МОВЛЕННІ
Розглянуто провідні зарубіжні дослідження навчально-стратегічної компетентності. Проаналізовано сучасний стан її формування загалом та в діалогічному мовленні майбутніх учителів англійської мови зокрема. Сформульовано й описано поняття і структуру навчально-стратегічної компетентності. Визначено компоненти комунікативної здатності до вживання іноземної мови та її складові: оцінювання, планування і виконання діяльності.
Ключові слова: навчально-стратегічна компетентність, діалогічне мовлення, комунікативна здатність, майбутні вчителі англійської мови, компоненти навчально-стратегічної компетентності.

Ю. П. ГУДИМА
СОВРЕМЕННЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ФОРМИРОВАНИЯ В БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА УЧЕБНО-СТРАТЕГИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ В ДИАЛОГИЧЕСКОЙ РЕЧИ
Рассмотрены ведущие зарубежные исследования учебно-стратегической компетентности. Проанализировано современное состояние её формирования в целом и в диалогической речи будущих учителей английского языка в частности. Сформулированы и описаны понятие и структура учебно-стратегической компетентности. Выделены компоненты коммуникативной способности к употреблению иностранного языка и ее составляющие: оценивание, планирование и исполнение деятельности.
Ключевые слова: учебно-стратегическая компетентность, диалогическая речь, коммуникативная способность, будущие учителя английского языка, компоненты учебно-стратегической компетентности.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Alibali M. W. Gesture and the process of speech production: We think therefore we gesture / Alibali M. W., Kita S., Young A. // Language and Cognitive Processes. – 2000. – № – P. 593–612.
  2. Bachman L. Constructing measures and measuring constructs / L. Bachman, B. Harley, J. Cummins and others // The development of second language proficiency. – Cambridge : Cambridge University Press, 1990. – P. 84–107.
  3. Bachman L. Fundamental сonsiderations in language testing / Lyle F. – Oxford: Oxford University Press, 1990. – 408 р.
  4. Bachman L. Language testing – SLA research / L. Bachman, A. Cohen // Interfaces between second language acquisition and language testing research. – Cambridge: Cambridge University Press, 1998. – 202 p.
  5. Bachman L. Language testing in practice / L. Bachman, A. Palmer. – Oxford: Oxford University Press, 1996. – 377 p.
  6. Canale M. Theoretical bases of communicative approaches to second-language teaching and testing / M. Canale, M. Swain // Applied Linguistics. – 1980. – № – P. 1–47.
  7. Cyr P. Les stratégies d´apprentissage / Paul Cyr. P.: CLE International, 1998. – 181 p.
  8. Dictionnaire actuel de l’éducation / R. Legendre. – Monréal/P.: Guérin/Eska, 1993. – 1044 p.
  9. Dictionnaire alphabétique et analogique de la langue française / Le Petit Robert / P. Rober. – P.: Société du Nouveau Littré, 1989. – 1952 p.
  10. Duquette L. La créativité dans les pratiques communicatives / L. Duquette // Pédagogie de la communication dans l’enseignement d’une language étrangere. – Bruxelles: Boec, 1988. – P. 86–90.
  11. Larsen-Freeman D. Second language acquisition research: staking out the territory / Larsen-Freeman D. TESOL Quarterly, 1991. – № 25/2. – P. 315‑350 Cook V. Second language learning and language teaching / Cook V. – L.: Edward Arnold, 2001. – 262 p.
  12. McCafferty S. Nonverbal Expressions and L2 Private Speech / S. McCafferty // Applied Linguistics. – 1998. – № – P. 73–96.
  13. McNeill D. Hand and Mind / D. McNeill. – Chicago: Chicago University Press, 1992. – 423 p.
  14. Multidictionnaire des difficulties de la langue française / M.-É. De Viller. – Québec: Éditions Québec / Amérique, 1992. – 1568 p.
  15. O’Malley J. M. Learning strategy applications with students of English as a foreign language / J. M. O’Malley, A. U. Chamot // TESOL Quarterly, 1985. – P.557–584.
  16. Oxford R. L. Language Learning Strategies: what every teacher should know / Oxford R. L. – Boston: Heinle&Heinle, 1990. – 341 p.
  17. Skehan P. A Cognitive Approach to Language Learning / Skehan. – Oxford: Oxford University Press, 1998. – 324 p.
  18. Stern H. H. Fundamental Concepts of Language Teaching / H. H. Stern. – Oxford: Oxford University Press, 1983. – 582 p.
  19. Tardif J. Pour un enseignement stratégique: l’apport de la psychologie cognitive / J. Tardif. – Montréal: Éditions Logiques, 1992. – 474 p.
  20. Wenden A. L. Learner strategies in language learning / Wenden A. L., Rubin J. – Cambridge: Cambridge University Press, 1987. – 181 p.

Повний текст

PDF