ЗАДОРОЖНА І. П.

І. П. ЗАДОРОЖНА
ВИКОРИСТАННЯ ДОСВІДУ США В ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО ТА ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ У ВІТЧИЗНЯНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ
Досліджено досвід американських університетів в організації дистанційного та змішаного навчання, який може бути використаний у вітчизняних ВНЗ, що відчувають нестачу фінансування та зменшення контингенту студентів. Проаналізовано причини зростання популярності дистанційного та змішаного навчання (гнучкість; доступність, особливо для людей з особливими потребами; економія часу; зручність; мотиваційна готовність, оскільки студенти часто відчувають менше стресу у віртуальному класі, ніж в реальному середовищі). Визначено основні проблеми дистанційного і змішаного навчання (підготовка викладачів та їх професійний розвиток (у галузі педагогіки і технологій), підтримка студентів в онлайн середовищі і створення ефективного та інтерактивного навчального онлайн середовища). Змішані курси розглядаються такими, що забезпечують певну рівновагу між цифровим і живим спілкуванням.
Ключові слова: дистанційна освіта, змішане навчання, курс, професійний розвиток викладачів, підтримка студентів, онлайн середовище.

И. П. ЗАДОРОЖНАЯ
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ОПЫТА США В ОРГАНІЗАЦИИ ДИСТАНЦИОННОГО И СМЕШАННОГО ОБУЧЕНИЯ В ОТЕЧЕСТВЕННЫХ УНИВЕРСИТЕТАХ
Исследовано опыт американских университетов относительно дистанционного и смешанного образования, который может быть использован в отечественных университетах, испытывающих нехватку финансирования и определенное уменьшение контингента студентав. Определены причины роста популярности дистанционного и смешанного образования (гибкость; доступность, особенно для людей с особенными потребностями; удобность; мотивационный фактор, поскольку студенты зачастую испытывают меньше стресса в виртуальном классе по сравнению с реальной средой). В статье определены главные проблемы дистанционного и смешанного образования (подготовка преподавателей и их профессиональное развитие (как в области педагогики, так и технологий), поддержка студентов в онлайн среде, а также создание эффективного и интерактивного учебного онлайн сообщества). Смешанные курсы рассматриваются как обеспечивающие определенное равновесие между цифровым и живым общением.
Ключевие слова: дистанционное образование, смешанное обучение, курс, профессиональное развитие преподавателей, поддержка студентов, онлайн среда.

REFERENCES

  1. Student Guide: becoming a successful online learner. Montclair State University. http://tti.montclair.edu/studentonline.
  2. Shulman L. Signature Pedagogies in the disciplines / L. Shulman // Daedalus. –2005. – 134 (3). – P. 52–59.
  3. Research Academy for University Learning. Montclair State University. http://www.montclair.edu/academy.
  4. Marks D. The Hybrid Course: Leaning into the 21st century / Marks D. // Journal of Technology Integration in the Classroom. – 2013. – V 5. – Issue 1. – P. 35–40.
  5. Harmon O. R. Testing the effect of hybrid lecture delivery on learning outcomes / Harmon O. R., Alpert W. T., Lambrinos J. // Journal of Online Learning & Teaching. 2014. – V 10. – Issue 1. – P. 112–121.
  6. Fetzner M. What do unsuccessful on-line students want us to know / Fetzner M. // Journal of Asynchronous Learning Networks. – – Vol. 17. – Issue 1. – P. 13-27.
  7. Dutton W. H. Digital academe: the new media and institution of higher education and learning / Dutton, W. H., Loader, B. – London: Routledge, 2002. – 182 p.
  8. Caufild J. How to Design and Teach a Hybrid Course: Achieving Student-Centered Learning through Blended Classroom / Caufild J. – Sterling: Virginia, Stylus Publishing, LLC, 2011. – 266 p.
  9. Blankenship R. Undegraduate student online learning readiness / Blankenship R. Atkinson J. K. // International Journal of Education Research. – – Vol. 5. – Issue 2. – P. 44–54.
  10. Technology Training and Integration. Montclair State University. http://tti.montclair.edu.
  11. Xu D. Performance gaps between online and face-to-face courses: differences across types of students and academic subject areas / Xu D., Jaggars S. S. // Journal of Higher Education. – 2014. – V 85. – Issue 5. – pp. 633–659.

ТЕКСТ СТАТТІ
Завантажити (PDF)