ЗДІХОВСЬКИЙ А. М.

А. М. ЗДІХОВСЬКИЙ
ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ У КОНТЕКСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО РОБОТИ В ОЗДОРОВЧОМУ ТАБОРІ
Розглянуто сучасні підходи щодо трактування поняття «здоров’язбережувальні технології», їх значення в підготовці майбутніх учителів початкових класів до роботи в закладах оздоровлення та відпочинку. Сформульовано завдання, вирішення яких сприяє створенню здоров’язберігаючого освітнього середовища. Запропоновано форми діяльності з елементами здоров’язбереження, котрі доцільно використовувати в роботі дитячого оздоровчого табору (ДОТ). Визначено головні етапи підготовки студентів до застосування здоров’язбережувальних технологій у ДОТ.
Ключові слова: здоров’язбереження, здоров’язбережувальні технології, здоров’язберігаюче освітнє середовище, підготовка, дитячий заклад оздоровлення та відпочинку.

А. Н. ЗДИХОВСКИЙ
ЗДОРОВЬЕСБЕРЕГАЮЩИЕ ТЕХНОЛОГИИ В КОНТЕКСТЕ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ К РАБОТЕ В ОЗДОРОВИТЕЛЬНОМ ЛАГЕРЕ
Рассмотрены современные подходы в трактовке понятия «здоровьесберегающие технологии», их значения в подготовке будущих учителей начальных классов к работе в учреждениях оздоровления и отдыха. Сформулированы задачи, решение которых способствует созданию здоровьесберегающей образовательной среды. Предложены формы деятельности с элементами здоровьесбережения, которые целесообразно включать в работу детского оздоровительного лагеря (ДОЛ). Выделены основные этапы подготовки студентов к применению здоровьесберегающих технологий в ДОЛ.
Ключевые слова: здоровьесбережение, здоровьесберегающиe технологии, здоровьесберегающая образовательная среда, подготовка, детское учреждение оздоровления и отдыха.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Баранов А. А. Окружающая среда и здоровье / А. А. Баранов // Педиатрия. – 1994. – № 5.1. – С. 5–6.
  2. Бартків О. Діяльність соціального педагога в дитячому оздоровчому таборі: навч.-метод. посібник / БартківО., Дурманенко Є., Грановський В. – Луцьк, 2010. – 168 с.
  3. Закон України «Про оздоровлення та відпочинок дітей». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: // http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/375-17
  4. Ерохина И. А. Здоровьесберегающие технологии в профилактике наркозависимости подростков: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / И. А. Ерохина. – Тамбов, 2005. – 272 с.
  5. Іонова О. М. Здоров’язбереження особистості як психолого-педагогічна проблема / О. М. Іонова, Ю. С. Лукьянова // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: наукова монографія за ред. проф. С. С. Єрмакова. – Харків: ХДАДМ, 2009. – ХХПІ – № 1. – С. 69–72.
  6. Лякішева А. В. Навчально-методичне забезпечення курсу «Робота в літньому оздоровчому таборі» / А. В. Лякішева, А. М. Здіховський // Соціальна педагогіка: навч.-метод. посібник. У 2 ч. / за ред. П. М. Гусака, Л. К. Грицюк. – Луцьк: Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2010. – Ч. 2. – С. 384–390.
  7. Кучма В. Р. Концепция «Общие подходы к формированию гигиенических требований к условиям реализации основных общеобразовательных программ» / В. Р. Кучма, М. И. Степанова // Проект «Разработка компонентов стандарта общего образования второго поколения»: разработка гигиенических требований к условиям реализации основных общеобразовательных программ. – М., 2006. – 56 с.
  8. Літо барвінкове: навч.-метод. посібник щодо організації дозвілля у дитячих оздоровчих таборах / упоряд. В. В. Андрусів. – Луцьк: Волинська книга, 2007. – 332 с.
  9. Митяева А. М. Здоровьесберегающие педагогические технологи: учеб. пособие для студ. высших учеб. заведений / А. М. Митяева. – М.: Изд. центр «Академия», 2008. – 192 с.
  10. Проскурина Е. Святкове літо / Е. Проскурина, О. Братчук. – Х.: Торсінг+, 2005. – 144 с.

Повний текст

PDF