На фізико-математичному факультеті завершився фестиваль «STEM-весна»
- 27 травня 2019
- Останнє оновлення: Понеділок, 27 травня 2019, 06:43
У рамках реалізації проекту «Популяризація STEM-професій» (за підтримки ТНПУ імені Володимира Гнатюка і представників Британської ради «Активні громадяни») спільно з Інститутом модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України колективом кафедри інформатики та методики її навчання (Н. Р. Балик, С. В. Мартинюк, О. В. Барна, Г. Р. Генсерук, Г. М. Скасків) 21–22 травня 2019 року відбулося завершення фестивалю «STEM-весна». На цей захід були запрошені учні 2 класу ЗОШ № 16 імені В. Левицького, учні 6 класів ЗОШ № 11 міста Тернополя, а також учителі інформатики і математики Бродівського району Львівської області.
Відкрила захід завідувач кафедри інформатики та методики її навчання Н. Р. Балик, яка привітали всіх учасників фестивалю, учителів і батьків учасників, розповіла про STEM-освіту й STEM-професії, їхню роль у сучасному суспільстві. Участь у підготовці заходу взяли також магістранти спеціальності «Інформатика» Божук Наталія, Бачинська Анастасія, Ющишин Андрій та Ющишин Леся і студенти Голояд Яна, Янчук Роман і Вербовецький Дмитро.
На п’яти локаціях фестивалю учасники дізналися чимало цікавого про історію і застосування 3D-моделювання і 3D-друку, оглянули розроблені працівниками кафедри моделі замків Тернопілля, ознайомилися із 3D-принтером і 3D-моделюванням. Чимало цікавого вони дізналися про проекти «Розумний дім» і «Розумна теплиця», спробували запрограмувати робота «Скорпіон» і здійснити керування ним за допомогою смартфонів. З використанням 3D-ручок учням вдалося самостійно змоделювати і виготовити об’ємні моделі зображень. Особливий інтерес викликали технології доповненої реальності, з використанням яких роздруковані на аркуші рисунки «оживали» у вигляді відеороликів. Гості мали можливість також дізнатися більше про 3D-окуляри і насолодитися відеофрагментами про дивовижні чудеса природи. А наймолодші учасники продемонстрували своє уміння і фантазію при створенні цікавих об’єктів з використанням конструкторів LEGO. На завершення фестивалю учасники одержали іменні сертифікати.
Результати наукового стажування – у практику освітян
- 17 травня 2019
- Останнє оновлення: П'ятниця, 17 травня 2019, 08:03
15 травня на кафедрі інформатики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка проведено відкритий науково-методичний семінар "Уроки фінської освіти: що варто перейняти для формування нової української школи". За результатами наукового стажування у Фінляндії на семінарі доповідала доцент кафедри Барна О.В.
Стажування проходило на базі Західно-Фінлянського Коледжу та було організоване Інститутом Міжнародної Академічної і наукової співпраці (IIASC). Програма стажування передбачала зустріч з представником відділу освіти у мерії м. Гуйттінен, ознайомлення із системою дошкільного навчання, візит до початкової, основної та старшої школи, а також робота в політехнічному університеті Satakunta University of Applied Sciences.
Учасники семінару дійшли до спільної думки, що окрім правил організації змісту освіти, відомого як 4К: креативність, командна робота, критичне мислення, розвиток комунікативних навичок, в практику українського шкільництва варто більше впроваджувати індивідуальний підхід та практикозорієнтованість. В управлінні освітніми закладами варто перейняти також сім принципів освіти: рівність ( шкіл, навчальних дисциплін, батьків, учнів, вчителів, дорослих та дітей), безкоштовність, дитиноцентризм, практичність, довіра (до вчителя та до учня), добровільність, підготовка дитини до життя. А світлини, продемонстровані під час доповіді, перенесли присутніх у країну освітнього дива – Фінляндію.
Майстер-клас у STEM-центрі фізмату ТНПУ ім.В.Гнатюка
- 15 травня 2019
- Останнє оновлення: Четвер, 16 травня 2019, 05:54
У рамках реалізації проекту «Популяризація STEM-професій» (за підтримки ТНПУ імені Володимира Гнатюка та представників Британської ради «Активні громадяни») колективом кафедри інформатики та методики її навчання (Н. Р. Балик, О. В. Барна, С. В. Мартинюк, Г. Р. Генсерук) 15 травня 2019 року для учнів Підволочиської гімназії імені Івана Франка та Великогаївської ОТГ було проведено майстер-клас «Ознайомлення із STEM-професією інженер із 3D-друку». Захід відбувся завдяки тісній співпраці колективу кафедри інформатики та методики її навчання ТНПУ імені Володимира Гнатюка й учителів закладів загальної середньої освіти. Участь у підготовці заходу взяли також магістранти спеціальності «Інформатика» Божук Наталія, Бачинська Анастасія, Ющишин Андрій та Ющишин Леся і студентка І курсу Голояд Яна.
На трьох локаціях фестивалю учасники дізналися чимало цікавого про історію і застосування 3D-моделювання і 3D-друку, оглянули розроблені працівниками кафедри моделі замків Тернопілля, ознайомилися із 3D-принтером, 3D-сканером і 3D-моделюванням загалом. З використанням 3D-ручок учасникам майстер-класу вдалося самостійно змоделювати і виготовити об’ємні моделі зображень. Особливий інтерес викликали технології доповненої реальності, з використанням яких роздруковані на аркуші рисунки «оживали» у вигляді відеороликів.
Перемога фізико-математичного факультету у грантовій програмі Eurasia
- 13 травня 2019
- Останнє оновлення: Понеділок, 13 травня 2019, 09:33
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка переміг у грантовій програмі Eurasia з проектом «DeDiMaMo – Розвиток математичних компетентностей студентів за допомогою цифрового математичного моделювання» CPEA-ST-2019/10067.
Університет виборов перемогу серед 19 поданих заявок цього року, фінансову підтримку з яких отримали лише шість проектів і тільки два з них – українські.
Учасниками проекту DeDiMaMo є Університет Агдера (Норвегія) – головна організація, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (Україна) та Київський університет імені Бориса Грінченка (Україна).
Університети співпрацюватимуть над впровадженням інновацій при навчанні математики з використанням елементів адаптивного навчання, з особливим акцентом на цифровому математичному моделюванні.
Проект триватиме два роки. Координатор проекту від ТНПУ: завідувач кафедри інформатики та методики її навчання Балик Н.Р. Вітаємо робочу групу проекту з цією перемогою!