Внесок ТНПУ в освітню весну
- 04 березня 2025
- Останнє оновлення: Вівторок, 04 березня 2025, 09:09
1 березня на базі Тернопільської загальноосвітньої школи №14 імені Богдана Лепкого відбулась масштабна подія «Освітня весна -2025», яка об’єднала понад 200 освітян з різних куточків України. Викладачі кафедри інформатики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Ольга Барна та Наталя Халупа взяли участь у заході та провели майстерку «Початки робототехніки: для тих, хто мріє літати». Учасники та учасниці майстерки не тільки оволоділи практичними вміннями у програмуванні мікроконтролера Micro:Bit, спробували політали навчальним дроном із STEM-центру ТНПУ, а й відчули себе школярами, які знайомляться із здобутками літакобудування в Україні, основами аеродинаміки та налаштування польотів, справжніми мейкерами, хоч і паперових літачків. Варто зазначити, що продемонстровані методичні прийоми STEM-навчання активно впроваджуються в курсах «Основи робототехніки» в модулі «Освітня роботехніка» на фізико-математичному факультеті, а науково-педагогічні працівники щедро діляться ними на різноманітних заходах.
На закритті заходу Ольга Барна подякувала партнерам університету, директорці школи Оксані Добровольській, організаторам та учасникам за креативність та вагомий внесок в пробудженні нових ідей в освіті, за відданість вчительській професії, якісну підготовку випускників - нині студентів ТНПУ та зазначила, що двері університету відкриті для усіх охочих, хто прагне змін в освіті, планує поєднати своє майбутнє з школою.
В очікуванні початку майстерки – теплі зустрічі з освітянами
Презентація досвіду
Наталя Халупа
Сьогодні – успішний студент, завтра – вмілий учитель
- 28 лютого 2025
- Останнє оновлення: П'ятниця, 28 лютого 2025, 09:54
Студенти 4 курсу фізико-математичного факультету, які навчаються на освітній програмі «Середня освіта (Інформатика, математика та основи STEM-навчання), продовжують формувати практичні уміння, здобуті в університеті, у закладах загальної середньої освіти під час педагогічної практики. Це вже друга практика, яка пов’язана із безпосереднім опануванням трудових функцій педагога в системі неперервної практики, яка вибудувана відповідно до зазначеної програми.
Практичні уміння, набуті на заняттях з методик навчання інформатики та математики, у ході яких студенти проводять уроки в імітованих класах, учнями яких є їх одногрупники, стають у нагоді у реальних ситуаціях. А теоретичні знання з предметів фахової підготовки забезпечують якість навчального процесу, про що свідчать відгуки вчителів-наставників на базах практик під час спілкування та обговорення проведених занять разом із викладачами-методистами.
Дякуємо нашим партнерам – закладам освіти за надані можливості здійснення практичної підготовки студентів в різних форматах, за педагогічний супровід та дієву допомогу у реалізації завдань якісної підготовки студентів та набуття ними загальних та фахових компетентностей і програмних результатів.
Урок інформатики в Тернопільській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №22 веде Оксана Шмирова (методист Скасків Г. М.)
Позакласний захід з інформатики, організований Анною Паневник в гімназії Галицького коледжу (методист Романишина О.Я.)
Студенти Назарій Коломоєць і Тетяна Мартиновська проводять позакласний захід «Безпека в інтернеті» в загальноосвітній школі I-III ступенів - економічний-ліцей №9 ім. Іванни Блажкевич (методист Шмигер Г.П.)
Урок інформатики в Бучацькому ліцеї веде Мартін Шворак (методист Барна О.В.)
Урок інформатики в Бучацькому ліцеї веде Юрій Свистак (методист Барна О.В.)
Урок інформатики в Тернопільській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 14 імені Богдана Лепкого веде Адріана Галущак (методист Барна О.В.)
Урок інформатики в Тернопільській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №22 веде Марія Михайлишин (методист Скасків Г. М.)
Ольга Барна, Ганна Скасків
Міжнародний день безпечного інтернету в ТНПУ
- 13 лютого 2025
- Останнє оновлення: Четвер, 13 лютого 2025, 12:37
Щороку в другий вівторок лютого у світі відзначають День безпечного інтернету. Тернопільський національний педагогічний університет традиційно є активним учасником таких заходів, оскільки розуміємо, що поширення знань про безпечне та відповідальне використання цифрових технологій, підвищення інформаційної компетентності учасників освітнього процесу, створення сприятливих умов для підготовки молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві не тільки важливе для підготовки майбутніх учителів, а є нагальною потребую наших студентів.
В рамках заходів кафедра інформатики та методики її навчання разом із КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» виступила співорганізатором IV Всеукраїнської науково-практичної конференції «Безпека дітей в Інтернеті: попередження, освіта, взаємодія» (сайт конференції: https://cutt.ly/WwXAc9ym).
В ході пленарного засідання доцент кафедри Ольга Барна виступила з доповіддю «Штучний інтелект – загроза чи засіб гарантування безпеки учнів?», у якій розкрила актуальні питання етики використання штучного інтелекту та вплив упереджень ШІ на безпеку дітей та при нагоді запросила охочих пройти підвищення кваліфікації з цих питань в Центрі післядипломної освіти ТНПУ.
Програма конференції
Учасники конференції
Доцент Ольга БАРНА
Науково-методичний супровід роботи з обдарованими учнями
- 29 січня 2025
- Останнє оновлення: Середа, 29 січня 2025, 17:44
Фізико-математичний факультет у співпраці із Центром інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти ТКІППО провів зустріч із педагогами Тернопільщини про підготовку учнів до III етапу Всеукраїнських предметних олімпіад з інформатики та інформаційних технологій.
Науковці Балик Н.Р., Барна О.В., Грод І. М., Мартинюк С.В. та Романишина О.Я. ознайомили учасників із особливостями оцінювання учнівських робіт, стратегіями проведення та підготовки до зазначених олімпіад, основними типами завдань та методами їх розв’язування.
Важливо, що програма підготовки майбутніх вчителів інформатики передбачає наявність вибіркових дисциплін та практик, які формують компетентності майбутніх тренерів учнівських команд з олімпіад та конкурсів з ІТ та програмування, про що йшлося в ході обговорення. Це важливо для майбутніх абітурієнтів, оскільки є однією із особливостей освітньої програми «Середня освіта (Інформатика, математика та STEM-навчання).
Учасники висловили вдячність стейкхолдеру програми «Середня освіта (Інформатика, математика та STEM-навчання) Кривокульському Л.Є. за організацію такої важливої зустрічі та готовність до подальшої співпраці.
Доцент Барна О.В.