Майстер-клас у STEM-центрі фізмату ТНПУ ім.В.Гнатюка
- 15 травня 2019
- Автор: Оксана Басіста
У рамках реалізації проекту «Популяризація STEM-професій» (за підтримки ТНПУ імені Володимира Гнатюка та представників Британської ради «Активні громадяни») колективом кафедри інформатики та методики її навчання (Н. Р. Балик, О. В. Барна, С. В. Мартинюк, Г. Р. Генсерук) 15 травня 2019 року для учнів Підволочиської гімназії імені Івана Франка та Великогаївської ОТГ було проведено майстер-клас «Ознайомлення із STEM-професією інженер із 3D-друку». Захід відбувся завдяки тісній співпраці колективу кафедри інформатики та методики її навчання ТНПУ імені Володимира Гнатюка й учителів закладів загальної середньої освіти. Участь у підготовці заходу взяли також магістранти спеціальності «Інформатика» Божук Наталія, Бачинська Анастасія, Ющишин Андрій та Ющишин Леся і студентка І курсу Голояд Яна.
На трьох локаціях фестивалю учасники дізналися чимало цікавого про історію і застосування 3D-моделювання і 3D-друку, оглянули розроблені працівниками кафедри моделі замків Тернопілля, ознайомилися із 3D-принтером, 3D-сканером і 3D-моделюванням загалом. З використанням 3D-ручок учасникам майстер-класу вдалося самостійно змоделювати і виготовити об’ємні моделі зображень. Особливий інтерес викликали технології доповненої реальності, з використанням яких роздруковані на аркуші рисунки «оживали» у вигляді відеороликів.
Перемога фізико-математичного факультету у грантовій програмі Eurasia
- 13 травня 2019
- Автор: Оксана Басіста
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка переміг у грантовій програмі Eurasia з проектом «DeDiMaMo – Розвиток математичних компетентностей студентів за допомогою цифрового математичного моделювання» CPEA-ST-2019/10067.
Університет виборов перемогу серед 19 поданих заявок цього року, фінансову підтримку з яких отримали лише шість проектів і тільки два з них – українські.
Учасниками проекту DeDiMaMo є Університет Агдера (Норвегія) – головна організація, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (Україна) та Київський університет імені Бориса Грінченка (Україна).
Університети співпрацюватимуть над впровадженням інновацій при навчанні математики з використанням елементів адаптивного навчання, з особливим акцентом на цифровому математичному моделюванні.
Проект триватиме два роки. Координатор проекту від ТНПУ: завідувач кафедри інформатики та методики її навчання Балик Н.Р. Вітаємо робочу групу проекту з цією перемогою!
На фізматі провели конференцію з проблем інноваційних методів моделювання інформаційних систем
- 08 травня 2019
- Автор: Оксана Басіста
7 травня 2019 року на кафедрі інформатики та методики її навчання відбулася регіональна науково-практична конференція «Інноваційні методи моделювання і проектування інформаційних систем». У роботі конференції взяли участь викладачі кафедри, вчителі Тернопільської, Львівської, Рівненської та Івано-Франківської, Чернівецької областей, студенти спеціальності «Інформатика».
Цікавими були виступи про аналіз фотографічних зображень для виявлення неприродних артефактів, використання сучасних методів дизайнерського проектування засобами 3ds MAX, презентаційний додаток з елементами доповненої реальності для мобільної платформи Android.
Чимало уваги було приділено й проблемам сучасної освіти у закладах загальної середньої освіти. Виступи про створення методичного забезпечення для вивчення інформатики у профільній школі та особливості вивчення інформатики у профільній школі викликали жвавий інтерес аудиторії.
Кафедра інформатики та методики її навчання розширює сфери науково-методичної діяльності
- 03 травня 2019
- Автор: Оксана Басіста
2 травня на запрошення Науково-методичного центру викладання інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційного навчання Хмельницького ОІППО в рамках підписаних угод про співробітництво доцент кафедри інформатики та методики її навчання Барна О.В. була одним із спікерів вебінару з питань навчання інформатики у 2019-2020 навчальному році та представила авторську концепцію навчання в НУШ, підручник з інформатики для 6 класу, який підготовлений у співавторстві із професором, проректором Київського університету імені Бориса Грінченка Морзе Н.В. та доцентом цього університету Вембер В.П. Підручник має гриф Міністерства освіти та науки України, прийшов усі тури конкурсного відбору та вийде в Українському освітянському видавничому центрі «Оріон» накладом у майже 143 тис. примірників.
Така діяльність викладачів кафедри демонструє не тільки відкритість та інноваційність професорсько-викладацького складу кафедри, презентує науково-методичні здобутки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, сприяє ознайомленню широкого загалу вчителів, працівників методичних служб та методистів із проектами, стартапами, розробками, які реалізуються на фізико-математичному факультеті, а також має на меті інформування усіх учасників освітнього процесу про переваги навчання на спеціальностях, які доступні майбутнім абітурієнтам.
Сторінка вебінару на початку реєстрації учасників
Презентація підручника «Інформатика, 6 клас»
Викладачі ТНПУ ім.В.Гнатюка — стейкхолдери компетентнісної освіти Нової української школи
- 23 квітня 2019
- Автор: Оксана Басіста
17 квітня викладачі кафедри інформатики та методики її навчання фізико-математичного факультету Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка брали участь у роботі освітнього трансфер-містечка інноваційних можливостей у Тернополі «Проектування компетентнісних задач як стратегічна складова компетентнісної освіти».
Цьогоріч науковці долучилися до організації та проведення занять у компетентнісно-методичній та змістовій локаціях. Завідувач кафедри інформатики та методики її навчання доц. Балик Н. Р. та викладачі кафедри Шмигер Г. П.; Барна О. В., Генсерук Г. Р., Скасків Г. М. підготували авторські інноваційні курси та виступили у ролі менторів на науково-практичному семінарі із заступниками директорів з НВР (ІІ – ІІІ ст.) з питань реалізації технології створення компетентнісних задач у контексті вимог PISA, з методистами ТКМЦНОІМ — з технології створення комплексних компетентнісних завдань. Як коучі формувально-моделюючої підлокації провели майстер-клас для заступників директорів з НВР (І ст.) з моделювання компетентнісних задач у початковій школі та воркшоп із заступниками директорів з методичної роботи з проблем створення та використання на практиці компетентнісних завдань в системі роботи вчителя-предметника.
Тісна співпраця між вчителями-практиками та викладачами педагогічного закладу вищої освіти є запорукою спільного успіху в реалізації концепції НУШ.
Працюючи над моделюванням і розв’язуванням конкретних компетентнісних задач, освітяни Тернополя отримали корисні та цінні практичні поради щодо створення моделей компетентнісних завдань, навчились їх складати та аналізувати ситуативні задачі відповідно до ключових, предметних та наскрізних компетентностей. Робота в локаціях забезпечила вчителям можливість визначити основні етапи створення компетентнісних задач, можливості їх застосування в освітньому процесі ЗСО відповідно до вимог Нової української школи.
Учасники семінару обговорюють моделі побудови компетентнісних задач
Завідувач кафедри інформатики та методики її навчання Балик Н. Р. та доц. Шмигер Г. П. презентують учасникам семінару систему PISA
Доцент Барна О. В. пояснює технології створення комплексних компетентнісних завдань
Доцент Генсерук Г. Р. аналізує комплексну компетентнісну задачу
Викладач Скасків Г. М. деталізує етапи створення компетентнісної задачі
Вчителі вправляються в моделюванні компетентнісних задач