СПІВПРАЦЯ УНІВЕРСИТЕТУ ТА ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ
- 03 березня 2017
- Автор: Оксана Басіста
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка є навчальним закладом, у якому не тільки по-сучасному й компетентно навчають майбутніх педагогів. Він також є майданчиком, у якому підвищують свій професійний рівень вчителі та викладачі навчальних закладів м. Тернополя та області. Саме для реалізації ідеї, що сьогодні успішною є людина, яка постійно навчається, та для перетворення університету із навчального закладу «для студента» у навчальний заклад «для людини та її розвитку» на фізико- математичного факультету діє Міжнародний тренінговий центр «Освітня інноватика».
Фундаторами центру є кафедра інформатики та методики її викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка та Технічно-гуманістична академія м. Бєльсько- Бяли, Польща. Понад два роки викладачі кафедри проводять тренінги та пропонують науково-методичні матеріали для поглиблення цифрової компетентності студентів та випускників вузу та практикуючих педагогів на засадах навчання протягом життя.
Днями у центрі викладачами кафедри інформатики та методики її викладання Н.Р. Балик, О.В. Барна, Г.М. Скасків, Г.П. Шмигер був організований тренінг для педагогів Тернопільського вищого професійного училища №4 імені Михайла Паращука на тему «Технологія оцінювання навчальних досягнень студентів». У програмі тренінгу передбачено ознайомлення із технологією формувального оцінювання, розробка його учасниками інструментів реалізації вступного та поточного оцінювання на базі сучасних сервісів Веб 2.0.
Важливо зазначити, що незалежно від профілю дисципліни, учасники продемонстрували високий рівень володіння персональним комп’ютером, здатність адаптуватись у нових умовах, готовність швидко та якісно оволодіти новими ІКТ інструментами для своєї професійної діяльності, що свідчить про високий якісний викладацький склад училища. За відгуками учасників тренінгу, подібні заходи варто було б проводити не тільки для усіх педагогів, майстрів виробничого навчання їх закладу, а й для усієї системи професійно-технічної освіти, щоб підняти якість підготовки фахівців робітничих професій та становлення нової професійної освіти.
Машинне навчання: тренди та перспективи
- 24 лютого 2017
- Автор: Оксана Басіста
Провідні фахівці ІТ-компанії «WISE ENGINEERING» провели на фізико-математичному факультеті відкриту лекцію на тему: «What’s Machines Learning?» для студентів спеціальностей «Інформатика» та «Математика». Головні аспекти подання матеріалу були зосереджені на використанні апарату прикладної математики в галузі штучного інтелекту та машинного навчання. На лекції висвітлено аналіз ключових трендів розвитку електронних експертів, використання алгоритмів лінійної регресії у машинному навчанні та застосування алгоритмів навчання у програмних засобах, що відносяться до галузі штучного інтелекту.
Після відкритої лекції відбувся круглий стіл викладачів кафедри інформатики, студентів та фахівців ІТ-компанії «WISE ENGINEERING» з приводу проходження практики та працевлаштування студентів в галузі інформаційних технологій, побудови кар’єри в сфері IT-бізнесу.
Педагогічний університет – пілотний майданчик для освітніх інновацій
- 17 лютого 2017
- Автор: Оксана Басіста
За ініціативи кафедри інформатики і методики її викладання у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка проведена науково-практична конференція «ІКТ компетентності в контексті концепції нової української школи: підходи та інновації». У роботі конференції взяли участь Ганна Володимирівна Зварич, виконуюча обов’язки начальника Управління освіти і науки Тернопільської ОДА, Галина Іванівна Литвинюк, директор Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу, Ігор Михайлович Ковалик, голова громадської організації «Гуртом!», вчителі міста Тернополя та області, викладачі університету та понад 270 магістрантів усіх спеціальностей Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
Під час конференції розгорнулася активна дискусія стосовно бачення майбутнього української школи. Зокрема, завідувач кафедри інформатики і методики її викладання Надія Романівна Балик зауважила, що запровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній галузі має перейти від одноразових проектів у системний процес, який охоплює всі види діяльності. Завдяки проектній формі організації навчального процесу створюються сприятливі умови самостійної творчої роботи, формування ключових компетентностей та наскрізних навичок, необхідних для успішної самореалізації молодих людей у суспільстві.
Практичну частину конференції було організовано у формі освітнього стартапу на тему «Розробка інноваційних навчальних проектів на засадах концепції нової української школи», у ході якого магістранти розробили та презентували інтегровані проекти гуманітарного, природничого, технічного, мистецького, технологічного спрямування, реалізація яких дозволить сформувати компетентності учнів, які необхідні їм у житті для вирішення власних проблем та завдань, які стоять перед родиною, громадою, суспільством.
Не тільки сама форма проведення конференції є інноваційною, а щонайбільше – її зміст та результати. Адже майбутні педагоги долучились до глобального перетворення освіти на базі компетентнісного підходу, реалізували власне бачення стратегії навчання учнів за умов розвитку цифрового суспільства, опонували навичками технології проектної діяльності, яка є провідною у країнах з високим рівнем життя, розвитком технологій та електронного урядування.
ДЕНЬ БЕЗПЕЧНОГО ІНТЕРНЕТУ
- 08 лютого 2017
- Автор: Оксана Басіста
7 лютого кафедра інформатики та методики її викладання разом із ГО «Інформаційно-правовий центр «Права людини»» для студентів Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка провели заходи до Дня безпечного Інтернету під гаслом «Будь зміною: об'єднаймося для кращого Інтернету». Ця подія організована мережами Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпеки та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми та молоддю. День Безпечного Інтернету відзначається на другий день другого тижня другого місяця щорічно. Тисячі людей в усьому світі об’єднуються заради підвищення освіченості з питань безпеки онлайн та участі у заходах та активності у всьому світі. У цьому році до цієї події масштабно долучився і наш вуз.
Транслювання матеріалів-рекомендацій щодо безпечної поведінки в Інтернеті на інформаційних моніторах університету, обговорення ідей у групах щодо того, як молоді люди можуть допомогти зробити Інтернет кращим, перегляд відеоматеріалів упродовж інформаційних десятихвилинок, які транслювали студенти спеціальності «Інформатика» для своїх колег із інших факультетів, генерування ідей щодо залучення студентського активу задля вирішення проблеми безпеки в Інтернеті для молоді м. Тернополя, ознайомлення із законодавством України щодо злочинів у сфері використання комп’ютерів, систем та комп’ютерних мереж, створення інформаційних матеріалів з порадами щодо безпечної поведінки учнів в Інтернеті студентами фізико-математичного факультету для їх розповсюдження під час педагогічної практики… Це далеко не повний перелік заходів, які спрямовані на формування навичок екологічного, толерантного та правового використання Інтернету студентами та розбудови суспільства, яке уміє захистити себе від кіберзагроз та спрямоване на правову поведінку у мережі.
Сучасна STEM-освіта: сьогодення і майбутнє
- 02 лютого 2017
- Автор: Оксана Басіста
1 лютого 2017 року кафедра інформатики та методики її викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка приймала у стінах фізико-математичного факультету понад 40 вчителів інформатики та фізики Чортківського району. Завдяки співпраці кафедри та освітян області та за ініціативи Чортківського РМК (Завідувач Петрів С.М, методист Кастранець Л.М.) педагоги мали змогу ознайомитись із роботою SТEM-центру, зокрема із технологією 3D-друку, програмуванням Lego роботів, створенням проектів на базі мікроконтролера Arduino. Вчителі також взяли участь у тренінгу, який розроблений Міжнародним тренінговим центром «Освітня інноватика», який діє при кафедрі. У програмі тренінгу передбачено набуття теоретичних та практичних навичок з основ комп’ютерного моделювання, що дуже корисно з огляду вимог сучасності та буде розглядатись у курсі інформатики 9 класу за новою програмою з інформатики.
Проведення такого заходу, на думку його учасників, є реальним прикладом підготовки вчителів до реалізації концепції Нової школи, до формування нового підходу до організації навчально-виховного процесу. Адже сьогодні важливо готувати учнів до життя, формувати компетентності, які дозволять розв’язувати реальні практичні потреби своєї країни, громади, родини. Використання робототехніки, створення і програмування моделей, які перетворюють життя дітей у «розумне життя» в «розумному місті чи селі» та використання інтернету речей – ось чинники, які можуть інтегрувати фізику, хімію, біологію, математику, інформатику та технічну працю цілісну науку про життя в цифровому світі. Важливо, що в Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка поряд із величезним науково-технічним потенціалом, висококваліфікованими науковцями-практиками є велике бажання ділитись своїми знаннями та уміннями та змінювати наше суспільство на краще.
У підсумку заходу завідувач кафедри інформатики та методики її викладання доцент Балик Н.Р. зазначила, що колектив очолюваної нею кафедри запрошує до проведення таких семінарів вчителів інших районів області та м. Тернополя, щоб через рік ми разом могли перетворити освіту Тернопільщини в STEM-зорієнтовану освіту та провести обласний фестиваль робототехніки та конструювання, що стане початком заснуванню нових стартапів, робочих місць та розвитку потенціалу області та країни. Чортківський район показав приклад, гідний поцінування та продовження. Хто наступний?