Гостьова лекція для студентів Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка

Доценти кафедри інформатики та методики її навчання Надія Балик та Василь Олексюк провели двогодинну відкриту лекцію в межах співпраці ТНПУ імені Володимира Гнатюка з Кременецькою обласною гуманітарно-педагогічною академією ім. Тараса Шевченка для здобувачів вищої освіти спеціальності «Середня освіта (Інформатика)».

Під час відкритої лекції на тему «Моделювання контенту професійної підготовки ІТ-фахівців» було розглянуто розвиток «твердих» навичок у студентів ТНПУ імені Володимира Гнатюка, зокрема: розроблення програмного забезпечення, використання хмарних технологій, а також навички зі STEM-предметів.

Одним із пріоритетів у підготовці ІТ-фахівців кафедри інформатики та методики її навчання є інтеграція Digital-технологій з креативною індустрією, зокрема, у галузі game-розробки, 3D-моделінгу, 3D-друку, анімації, STEM-технологій, де створюються змісти, які мають культурний характер.

Майстер-клас з робототехнiки

Учасники гостьової лекцii

Надія Балик, Василь Олексюк

День науки разом із ТНПУ

Магістрантки спеціальності "Середня освіта (Інформатика)" Мартіна Повк і Софія Онищук разом із доцентом кафедри інформатики та методики її навчання Барна Ольгою Василівною організували та провели у Білобожницькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Чортківського району День науки.

Учасники масштабної події змогли по-справжньому "доторкнулись" до сучасних технологій, які презентували спікерки. Адже зрозуміти як народжуються 3D моделі, поганяти шаленими спусками в окулярах доповненої реальності, покерувати роботами, дроном та запрограмувати їх - то мрія чи не всього школярства. І ця мрія здійснилась завдяки мандрівній лабораторії STEM-центру фізико-математичного факультету. Старшокласники отримали запрошення на навчання в університеті, найактивніші молодші школярі - сертифікати про участь у Дні науки, а загалом усі - новий досвід, позитивні емоції та багато задумів та планів.

Захід відбувся і рамках профорієнтаційної роботи кафедри та відповідно до заходів, які передбачені участю  STEM центру ТНПУ в Всеукраїнському інноваційному освітньому проєкті за темою «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів»

Відкриття Дня науки

Ознайомлення із експонатами мандрівної лабораторії STEM центру ТНПУ

Учасники заходу під час активностей

Доцент Барна О.В.

Профорієнтаційна робота з учнями міста Тернополя


5 травня 2023 р. доценти кафедри інформатики та методики її навчання Надія Балик та Світлана Лещук організували та провели науково-практичний семінар «STEM-освіта – тренди і перспективи» на базі STEM-центру Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, який є експериментальним майданчиком в інноваційному освітньому проєкті «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів».

Активну учать в семінарі брали: студенти та магістри спеціальності «Середня освіта. Інформатика» – Вадим Баркаєв, Дарія Яценяк, Мартіна Повк, Софія Онищук, вчитель інформатики – Галина Адамівна Чайка та старшокласники Тернопільської української гімназії ім. І.Франка.

Метою семінару є популяризація перспективних наукових досліджень у галузі STEM, профорієнтація та ознайомлення учнів з освітньо-професійними програмами кафедри інформатики та методики її навчання.

Основні напрями роботи семінару:  

  • Сутність STEM-освіти та функціонування STEM-центру фізико-математичного факультету ТНПУ ім.В.Гнатюка.
  • Мобільні технології. Програмування. Майстер-клас зі створення додатку для малювання на MIT App Inventor (ознайомлення з елементами інтерфейсу середовища MIT App Inventor; алгоритм створення, тестування, збереження, публікації та встановлення додатку проєкту на смартфон).
  • 3D моделювання як складова STEM-освіти.

Важливий принцип  STEM-освіти – навчання через дію був реалізований. Учні створили індивідуальні ІТ-проєкти. Будь-які зміни відбуваються поступово. Критична кількість фахівців для реалізації  STEM-освіти ще формується, але вже зараз ми навчаємо вчителів, студентів, учнів, щоб бажані зміни прийшли швидше.

 

Екскурсiя у STEM-центрi 

 Навчаeмось, змагаючись

 Проведення майстер-класу зi створення додатку для малювання на MIT App Inventor

 

3D-моделювання як складова STEM-освiти

 Учасники_STEM-семiнару

Керівник STEM-центру Надія Балик

Доцент Світлана Лещук

Навчаючись навчати

Саме такий кейс спробували студенти 4 курсу спеціальності "Середня освіта (Інформатика)" в рамках навчальної дисципліни "Методика навчання інформатики" (викл. доц. Olga Barna). Для майбутніх абітурієнтів вони провели майстерку "Перспективи майбутнього із штучним інтелектом: інструкції для випускників шкіл". Учасники дізнались:

  • що таке штучний інтелект;
  • якими є перестороги використання штучного інтелекту;
  • які технології штучного інтелекту можна використати, щоб "прокачати" себе перед вступом у заклад освіти;
  • як використовувати штучний інтелект з користю для свого майбутнього.

Найбільшу зацікавленість викликали лайфхаки щодо використання чату GPT для самооцінювання знань та вмінь зі шкільної програми та підготовки до національного мультипредметного тесту. Важливо, що ведучі майстерки неодноразово наголошували на дотримання принципів академічної доброчесності під час використання "допомог" штучного інтелекту.

Подібні заходи не тільки є невід’ємною складовою практичної підготовки студентів на фізико-математичному факультеті, а й дієвим способом популяризації університету в освітньому просторі та роботи з майбутніми абітурієнтами.

  Ольга БАРНА

Підприємницький Boot Camp по-фізматівськи у центрі лідерства ТНПУ імені Володимира Гнатюка

П’ять студентських команд фізико-математичного факультету брали участь у бізнес-тренінгу, який провела бізнес-тренер, доцент кафедри філологічних дисциплін початкової освіти ТНПУ імені В. Гнатюка Олена Гузар.

Бізнес-тренінг у центрі лідерства – це навчальний формат для розвитку підприємницьких навичок у студентів від естонської школи бізнесу. Мета тренінгу полягала у формуванні вмінь студентів виявляти ідеї для бізнесу, перетворювати їх на бізнес-модель й презентувати її.

Під час тренінгу панувала творча атмосфера, студенти мали можливість співпрацювати у команді, покращити свої EntreComp, проявити наполегливість та мотивацію для досягнення результату за короткий час. На завершення кожна команда виступила з хвилинним пітчем власної бізнес-моделі та отримала сертифікати про проходження тренінгу від естонської школи бізнесу.

Детальніше...