Освітяни ТНПУ ім. В. Гнатюка сприяють освіті Тернопільщини

Науково-педагогічні працівники кафедри інформатики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету багато років поспіль є спікерами  освітнього трансфер-містечка інноваційних можливостей – 2022, що проводиться за ініціативи Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу (кер. Литвинюк Г.І.).

Цьогоріч доценти Балик Надія Романівна, Шмигер Галина Петрівна та Барна Ольга Василівна у своїх локаціях робили акценти на підтримці інновацій Нової української школи. Креативні технології візуалізації контенту від Балик Н.Р. та Шмигер Г.П. безсумнівно стануть добрим інструментом не тільки розробки навчально-методичних матеріалів для школи, а й засобом психологічної підтримки дітей в умовах воєнного та післявоєнного стану. А покроковий алгоритм роботи освітнього закладу над розробкою освітньої програми, складання робочих програм на основі модельних програм та підручників від Барни О.В. допоможе зорганізувати колективи освітян Тернополя для успішного старту нового навчального року. Віримо в перемогу! Підтримуємо ЗСУ та міцно тримаємо освітянський тил разом!

Креативна команда в дії

Практикум з використання онлайн інструментів

 

Локація із заступниками директорів з навчально-виховної роботи

Обговорення проблем проектування освітніх програм

  Канд. пед. наук, доцент Барна О.В.

Нові горизонти розвитку SMART-університету

В ході роботи міжуніверситетського лекторію, який реалізується в рамках співпраці між Тернопільським національним педагогічним університетом імені Володимира Гнатюка, Прикарпатським національним університетом імені Василя Стефаника та Дрогобицьким державним педагогічним університетом імені Івана Франка, було презентовано портфоліо цифрових інструментів для проведення наукових досліджень студентами-магістрантами. Лекторка канд.пед.наук, доцент Барна О.В. ознайомила численну аудиторію зацікавлених слухачів студентів-магістрантів та їх наукових керівників із університетів-партнерів та університетів України з інструментами для визначення актуальності дослідження, пошуку літературних джерел та їх картографування.

Розглянуті інструменти вивчаються на фізико-математичному факультеті в розрізі курсу «Методика наукових досліджень» для магістрантів спеціальності 014.09 Середня освіта (Інформатика), результативність їх використання підтверджена високими показниками наукової новизни, результативності та унікальності наукових розробок як студентів-магістрантів, так і публікацій науковців кафедри.

За відгуками слухачів пропоновані інструменти розкривають нові горизонти цифровізації університетської освіти, імплементації передового світового досвіду у реальні проєкти молодих дослідників. Проєкт міжуніверситетського лекторію уже давно вийшов за межі університетів-партнерів та стає комунікативним майданчиком поширення інноваційного досвіду у сфері вищої освіти України.

Результати опитування викладачів щодо використання інструментарію для пошуку бібліографії дослідження

 

Ознайомлення із інноваційними підходами картографування наукових джерел

 

Практичні поради щодо використання цифрових інструментів

Канд. пед. наук, доцент Барна О.В.

 

НОВІ ГОРИЗОНТИ МІЖУНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ СПІВПРАЦІ

Міжуніверситетський лекторій, який реалізується в рамках співпраці між Тернопільським національним педагогічним університетом імені Володимира Гнатюка, Прикарпатським національним університетом імені Василя Стефаника та Дрогобицьким державним педагогічним університетом імені Івана Франка підтримали, активно продовжується та розширює коло своїх слухачів.  Разом із науково-педагогічними працівниками та студентами університетів-учасників лекторію до лекції доцента кафедри інформатики та методики її навчання Барни О.В. приєднались науковці та студенти Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Лекція на тему «Особливості навчання інформатики в умовах впровадження НУШ: виклики та шляхи їх вирішення» викликала велике зацікавлення, оскільки її зміст пов'язаний  із новаціями, які започатковують нову інформатику у новій українській школі. Для тих, хто не зміг приєднатись до заняття через оголошення тривоги в окремих регіонах, пропонуємо до розгляду відеозапис за посиланням: https://cutt.ly/BDIgw

Лектор Барна Ольга Василівна

 

Інтерактивне опитування слухачів

Обговорення лекції

 Асистент кафедри інформатики та

методики її навчання Скасків Г.М.

Зустріч у рамках міжнародного проєкту DeDiMaMo

На фізико-математичному факультеті триває робота над проєктом Development of students’ mathematical competencies through Digital Mathematical Modeling (DeDiMaMo) (Розвиток математичних компетентностей студентів за допомогою цифрового математичного моделювання).

Учасники проєкту зібрались на чергову зустріч для обговорення результатів роботи у 2021 році та реалізації намічених цілей та завдань проєкту на 2022 рік. Одним із напрямків роботи проєкту є залучення студентів до активного використання математичного моделювання та цифрових інструментів в своїх наукових дослідженнях, розробка електронного курсу з цієї тематики. Учасники проєкту обговорили можливості залучення до роботи зовнішніх стейкхолдерів.

 

На фізико-математичному факультеті традиційна конференція молодих науковців

Доброю традицією на фізико-математичному факультеті в рамках Днів науки в ТНПУ є проведення конференції молодих дослідників. Для магістрантів 1 року навчання спеціальності «Середня освіта (інформатика)» таку конференцію декілька років поспіль колектив кафедри інформатики та методики її навчання (завідувач кафедри Генсерук Г.Р.) організовує як один із видів навчальної діяльності під час опанування навчальної дисципліни «Методика наукових досліджень» (доц.Барна О.В.).

Молоді науковці поділились актуальними питаннями розвитку ІТ галузі, окреслили перспективні дослідження, які в подальшому становитимуть основу їх магістерських робіт. Цьогоріч можна виділити декілька напрямів, які активно розвиваються в світовій індустрії ІТ, є предметом дослідницького інтересу науково-педагогічного колективу кафедри та виконані в рамках науково-дослідних лабораторій кафедри, STEМ-центру та міжнародного проєкту DeDiMaMo: технології штучного інтелекту, доповненої та віртуальної реальності, моделі запровадження STEM освіти, інноваційні підходи до організації навчальної діяльності учнів на уроках інформатики, цифрове математичне моделювання.

В ході таких заходів окрім навичок презентування результатів наукової діяльності, магістранти розвивають здатності ведення наукової дискусії, удосконалюють майстерність ораторського мистецтва.

Наукова дискусія учасників конференції

Наукові розвідки з актуальних проблем ІТ

Презентація дослідження з питань STEM-освіти

 Доц. Барна О.В.